لیست وکلای مشهد

بهترین وکیل ملکی در مشهد

اگر به مشاوره حقوقی تلفنی فوری با وکیل نیاز دارید بر روی "مشاوره حقوقی" کلیک نمایید.

مشاوره حقوقی

وکیل ملکی بیشترین تجربه و تخصص را در دعاوی مربوط به ملک و املاک که شامل خلع ید، دستور تخلیه ملک، سرقفلی، افراز در فروش ملک مشاع، تصرف عدوانی و … دارد. شما می‌توانید مشاوره حقوقی تلفنی فوری با بهترین وکیل ملکی در مشهد از طریق شماره زیر داشته باشید. وکلای مجموعه مشاوره با وکیل متخصص بوده و همچنین وکیل پایه یک دادگستری مشهد می‌باشند. ما می‌توانیم از ابتدا یک قرارداد مربوط به ملک و یا در زمان دعاوی مربوط به املاک در کنار شما باشیم. پس سریعا حجهت دریافت مشاور حقوقی با شماره وکیل مشهد تماس بگیرید. در ادامه به سوالات حقوقی مربوط به حوزه ملک و املاک پرداخته‌ایم.

بهترین وکیل مشهد

+ سوال: بنده یک داروخانه دارم که طبقه بالا داروخانه یک اتاق می‌باشد ولی این اتاق چندین سال است که دست همسایه بغلی که هتل هست است و هتل این اتاق را اجاره می‌دهد یعنی از این اتاق به هتل راه دارد. حالا اگر بخواهم سند بگیرم می‌توانم این اتاق هم جز سند مالکیت من و برای من باشد یا نمی‌توانم کاری بکنم؟

– پاسخ: در صورتیکه جزء ملک شما باشد می‌توان در خصوص سند اقدام نمود. باید مدارک و مستندات مربوط به مالکیت آن بصورت دقیق توسط وکیل ملکی بررسی تا اظهارنظر صحیح نمود. (اگر در این مورد به وکیل کیفری نیاز دارید بهتر است با مجموعه مشاوره با وکیل مشهد تماس بگیرید.)


+ سوال: پدر من سالها پیش در روستا‌های اطراف مشهد مجموعا حدود ۴ هکتار زمین باغ و کشاورزی داشته و مشغول کار روی زمین بوده بعد از ازدواج با همسر دوم و نقل مکان به شهر، فعالیت کمتری روی زمین کشاورزی داشته و نهایتا 2 سال بعد از ورود به شهر از زمین استفاده نکرد (البته همچنان همسر اول و فرزندان در همان روستا بودند اما آنها هم روی زمین کار نمی‌کردند) مدتی بعد شورای ده و اهالی روستا بدون اجازه پدرم زمین‌های پدرم رو بین خودشان تقسیم می‌کنند.

در حال حاضر ما فقط یک برگ کاغذ کوچک داریم که در سال ۶۱ پدر در این برگه نوشته که ۳.۵ هکتار زمین در فلان روستا دارد و نیازمند وام هست و شورای ده هم این برگه را مهر و امضا کرده، مدرک بیشتری نداریم. آیا حقی در برابر این زمین داریم آیا می‌توانیم با این برگه اقدام کنیم؟

– پاسخ: به استناد شهادت شهود و دیگر مستندات موجود امکان اقامه دعوا دارید و وصول نتیجه قطعی نیست. شما باستناد به اون برگه و تنظیم استشهادیه جدید مبنی برمالکیت پدرتون و درج موقعیت دقیق و حدود اربعه زمین و چند نفر شاهد اقدام به طرح دعوی نمایید. (بهترین وکیل مشهد در مجموعه مشاوره با وکیل در کنار شما خواهد بود)

وکیل خانم در حوزه ملک

+ سوال: من یه خانه نیمه کاره خارج از طرح هادی روستا، و چسپیده به طرح هادی چند سال پیش خریدم و تکمیل کردم الان که می‌خواهن طرح هادی رو اجرا کنن مقداری از خانه من در جلوی خیابان شانزده متری قرار گرفته است به نظرتان حکم قانون چی میشه و من برای دفاع از خود چکار می‌تونم بکنم؟ با قرار گرفتن خانه در مسیر جاده شانزده متری طرح هادی چه باید کرد؟

– پاسخ: مبلغی معادل ان به شما پرداخت می‌شود و همچنین ممکن است زمین بعنوان معوض ان به شما داده شود. در این موارد باید قیمت میزان تصرف شده به دلیل طرح هادی به شما مطابق قیمت روز پرداخت شود. اگر بنیاد مسکن قیمت روز را پرداخت نکند بایستی دادخواستی در دیوان عدالت اداری براحراز تخلف مطرح و سپس بر آن مبنا دادخواست مطالبه خسارات در دادگاه عمومی محل مطرح کنید تا قیمت زمین را دریافت کنید. (مشاوره حقوقی با بهترین وکیل خانم پایه یک دادگستری مشهد با شماره های داخل این صفحه امکان پذیر می‌باشد.

مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری مشهد

+ سوال: بنده در داخل منزل مسکونیم در یکی از روستا های اطراف مشهد یک حلقه چاه دارم که قدمت ان حدود ۳0سال می‌باشد و در پایین دست منزلم یک باغ دارم حدودا ۲۰۰۰متر که جدا از خانه می‌باشد و درختانم از روز اول از آب این چاه استفاده می‌نمایند، مردم روستا چاهی در نزدیکی خانه من زدن برای شرب مردم و قدمت آن ۱۵ سال می‌باشد و حالا مردم اعتراض دارند که چاه من مجوز ندارد و نباید ازش استفاده کنم به نظرتان چکار کنم؟ استفاده از آب چاه خانگی چه قوانینی دارد؟

– پاسخ: در ماده واحده تعیین تکلیف چاههای آب فاقد پروانه بهره برداری مصوب سال ۸۹ مقرر شده است که وزارت نیرو برای چاههای فاقد پروانه تحت شرایطی ظرف دو سال پروانه صادر نماید. با توجه به توضیحات ارائه شده و اینکه چاه شما فاقد پروانه می‌باشد و همچنین در تعارض با منافع عمومی اهالی روستا می‌باشد لذا به نظر می‌رسد ادعای ایشان صحیح می‌باشد و اعتراض انها ممکن است موجب مسلوب المنفعه شدن چاه شما گردد. در صورتیکه بتوانید در خصوص اخذ پروانه اقدام نمایید مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد. در خصوص دریافت پروانه لازم در این خصوص اقدام نمایید

مشاوره حقوقی با وکیل املاک

+ سوال: من به یک مشاور املاک بیعانه دادم یعنی ریختم تو کارتش رسیدم گرفتم ایشون از قبض بنگاه استفاده کرد سوالم اینه با اینکه پول تو حساب مشاور ریختم و ایشون کلاهبردار بودند میتونم از صاحب املاک که قبض بنامش است پولمو طلب کنم یااینکه میگه به من ندادی پولو؟ چون بالاخره من به اعتماد بنگاه به اون مشاور پول دادم. میتونم از صاحب املاک کل طلبمو بخوام؟

– پاسخ: دادخواست استرداد وجه واریزی به طرفیت هر دو نفر یعنی مشاور املاک و صاحب بنگاه (اگر دو شخص جداگانه هستند) توام با الزام خواندگان به پرداخت خسارت تاخیرتادیه و هزینه دادرسی از دفترخدمات قضائی مطرح نمائید. یا ابتدا از دفترخدمات قضائی اظهارنامه ایی به طرف مبنی بر استرداد وجه واریزی بحساب ارسال نمائید. اگر عمل نکرد دادخواست استرداد وجه واریزی بحساب طرف توام با خسارت تاخیرتادیه و هزینه دادرسی از دفترخدمات قضائی مطرح نمائید.

بهترین وکیل ملکی در مشهد

+ سوال: بنده ملکی در منطقه‌ای خریداری کرده‌ام که اوقاف می‌باشد و با یک قولنامه خرید و فروش می‌شود حالا یک شخصی آمده و ادعا می‌کند ملک برای ایشان است و غیره و غیره تا امروز که با مامور کلانتری آمده و میگه حکم تخلیه گرفته است آیا برای ملک‌های اوقافی حکم تخلیه صادر می‌شود؟ حکم تخلیه به ملک‌های اوقاف داده می‌شود؟

– پاسخ: تخلیه ارتباطی به اوقافی بودن ملک ندارد باید دلیل تخلیه ایشان بررسی شود که احتمال زیاد یا مالکیت است یا تصرف. این موضوع بستگی به مواردی از جمله تصرف و مالکیت فرد دارد. و احتمالا ایشان توانسته مالکیت یا تصرف سابق خود در ملک را به اثبات برساند که حکم تخلیه گرفته است لذا پیشنهاد می‌شود برای اطمینان از این موضوع به اجرای احکام مربوطه مراجعه کنید تا متوجه شوید که بر اساس کدام دادنامه و به چه استنادی حکم تخلیه صادر شده است. ( شما می توانید با وکیل تخلیه ملک در مشهد مشاوره حقوقی فوری داشته باشید.)

 

آیا فروش ملک مرهونه با حفظ حقوق مرتهن و بدون اذن وی توجیه قانونی دارد؟

اصولاً رهن گذاردن ملک از طرف راهن به اساس مالکیت او خللی وارد نمی‌سازد و فروش آن با رعایت حقوق مرتهن بلامانع است و منافاتی با حق مرتهن ندارد. به عبارت دیگر فروش ملک مرهونه بدون اذن مرتهن به شرط آن‌که حقوق مرتهن محفوظ باشد به این نحو که در سند مورد معامله مرهون بودن ملک قید و به حقوق مرتهن اشاره شود، بی‌اشکال است زیرا حق مرتهن نسبت به مال مرهون از حقوق عینی است نه دینی و در هر زمان که وصول طلب مرتهن مواجه با اشکال بشود یا بر اثر تأخیر در ادای دین خسارتی متوجه مرتهن باشد، می‌تواند با فروش مال مرهونه وفق مقررات استیفای حق کند و به این ترتیب هیچ‌گونه خسارتی به مرتهن وارد نخواهد شد و در واقع مادام‌که انجام معامله به حقوق مرتهن لطمه نزند بی‌اشکال است و همین مطلب در ماده 793 قانون مدنی به وضوح بیان شده است.

منبع
مشاوره با وکیل

اگر به مشاوره حقوقی تلفنی فوری با وکیل نیاز دارید بر روی "مشاوره حقوقی" کلیک نمایید.

مشاوره حقوقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا