لیست وکلای مشهد

وکیل تصادفات در مشهد

اگر به مشاوره حقوقی تلفنی فوری با وکیل نیاز دارید بر روی "مشاوره حقوقی" کلیک نمایید.

مشاوره حقوقی

وکیل تصادفات مشهد به شما کمک می‌کند تا حق خود را در تصادفات اعم از جرحی، فوتی یا غیره اجرا کنید. یکی از مهم‌ترین مباحث مرتبط با وکیل تصادفات در مشهد این است که شما دسترسی سریع به بهترین وکیل مشهد داشته باشید به همین دلیل شما می‌توانید مشاوره حقوقی تلفنی فوری با وکیل پایه یک دادگستری مشهد داشته باشید. هزینه وکیل برای تصادف می‌تواند درصدی از مبلغ شده باشد که از نگرانی هزینه درخواست وکیل را دیگر ندارید. در مجموعه مشاوره با وکیل با بهترین وکلای حقوقی، کیفری و خانواده در کنار شما خواهیم بود. در ادامه به قوانین تصادفات و سوالات حقوقی مرتبط با آن پاسخ خواهیم داد.

قوانین تصادفات راهنمایی و رانندگی

یکی از مهم‌ترین قوانین در تصادفات را می‌توان ماده 87 آیین نامه راهنمایی و رانندگی بیان کرد که می گوید، راننده هر وسیله نقلیه‌ای که مرتکب تصادف منجر به جرح یا فوت گردد، موظف است‌ بلافاصله وسیله نقلیه را در محل تصادف متوقف ساخته و با نصب علایم ایمنی هشدار دهنده، رانندگان وسایل نقلیه دیگر را از وقوع حادثه آگاه سازد و تا هنگامی که تشریفات مربوط به‌رسیدگی از سوی راهنمایی و رانندگی و پلیس راه پایان نیافته از تغییر وضع وسیله نقلیه یا صحنه تصادف خودداری نموده و بلافاصله اقدام به انتقال مجروحان به مراکز درمانی نماید.

در تصادفات منجر به جرح در صورتی که وسیله نقلیه دیگری برای انتقال فوری مجروحان به‌ مراکز درمانی موجود نباشد، راننده وسیله نقلیه در تصادف می‌تواند با علامت گذاری محل قرار گرفتن چرخ‌ در سطح راه‌، اقدام به حمل مجروحان با وسیله نقلیه خود نماید.

بهترین وکیل تصادفات در مشهد

+ سوال: عابر طی گذراندن مراحل چکاپ از سوی اورژانس اعم از عکس و غیره کاملا سالم و سلامت است چون من به او ضربه‌ای نزدم او خودش را روی کاپوت ماشین من انداخت و همان موقع هم اقرار به مقصر بودن کرد حالا می‌گوید مبلغ سه میلیون تومان می‌گیرم رضایت می‌دهم ماشین آزاد شود چکار باید بکنم؟

– پاسخ: اگر آسیب وارد نشده است شکایت و خسارت منتفی است. با توجه به اینکه در قانون بیمه نامه بعنوان وثیقه خودرو قابل قبول است فلذا از مقام قضایی درخواست آزادی ماشین را با توجه به عدم ورود خسارت و زیان و صدمه به عابر بدهید خودرو آزاد می‌شود. نیازی به رضایت عابر نیست. (برای تصادفات جرحی بهتر است با وکیل کیفری مشهد در مجموعه مشاوره با وکیل تماس بگیرید)

قانون افت قیمت در تصادف

+ سوال: سوالی داشتم در مورد تامین خواسته ی‌حادثه رانندگی داشتم و راننده مقصر به پرداخت خسارت و افت ماشین محکوم شد. درخواست تامین خواسته برا دیه راننده مقصر دادم از آنجاییه که مقصر حین تصادف غیر از من به یک خودروی دیگه هم برخورد کرده قانون اول با من تسویه می‌کنه و همه خسارت و افت رو بهم می‌ده و اگه چیزی موند به راننده دیگه می‌ده یا نسبت خسارت می‌گیرند؟

– پاسخ: اگر شما برای دریافت مابقی غرامتی که بیمه پرداخت نکرده است علیه مقصر تصادف اقدام کرده‌اید، تامین خواسته و توقیف اموال ابتدای امر برای زیان دیده‌ای اعمال می‌شود که زودتر نسبت به مطالبه و توقیف از اموال خوانده اقدام کرده باشد.


+ سوال: شرح تصادف به این شکل بوده که خواهرم با خودرو سمند از فرعی وارد چهارراه میشه و یک خودرو ۲۰۶ هم از اصلی، که تصادف اتفاق میوفته. افسر سر صحنه حاضر میشه و اذعان داشته که خسارت ۲۰۶ کم هست و کروکی ترسیم نمیشه.

روز بعد از تصادف مالک ۲۰۶ به کلانتری مراجعه می‌کنه و اسرار داشته که خسارت ماشین من زیاد هستش و بیش از سقف بیمه خودرو سمند می‌باشد. به همین دلیل افسر دیگری کروکی تنظیم می‌کنه و البته بصورت غیر سازشی. موارد خسارت خودرو زیان دیده یعنی ۲۰۶ رو هم در کروکی ذکر می‌کنه.

مالک ۲۰۶ به شورا مراجعه می‌کنه و درخواست کارشناسی (تامین دلیل) می‌کنه. به هر دلیلی کارشناس مواردی غیر از تصادف رو هم به عنوان خسارت وارد برگه کارشناسی می‌کنه.

افت خودرو هم مبلغ ۲۴ میلیون می‌نویسه. در صورتی که خودرو مدل ۹۰ هست و قبلا هم تصادف داشته. مالک ۲۰۶ هم خودرو را در نمایندگی ایران خودرو تعمیر می‌کنه و ۲۰ میلیون فاکتور میاره. آیا می‌توانم به برخی مواردی که کارشناس به عنوان خسارت ذکر کرده و زیان دیده هم فاکتور آورده اعتراض کنم؟ آیا تا قبل از روز دادگاه می‌توانم اعتراض کنم یا باید تا جلسه دادگاه صبر کنم؟

– پاسخ: اصولا افت قیمت‌تعلق می‌گیرد، مگر اینکه قبلا سابقه تصادف داشته باشد، در اینصورت افت قیمت‌ تعلق نمی‌گیرد. و امکان اعتراض به نظریه کارشناس و کروکی وجود دارد. عرفا به خودروهای ایرانی با عمر بیش از ۵ الی ۶ سال افت قیمت تعلق نمی‌گیرد مگر اینکه خسارت به قسمت‌هایی از قبیل شاسی‌ها و سقف و ستون وارد شود. تشخیص نهایی بر عهده کارشناس است و شما می‌توانید پس از ابلاغ به نظر کارشناس اعتراض نمایید.

مشاوره حقوقی درباره دیه در تصادفات 50 50

+ سوال: متاسفانه همسر بنده چند ماهی هست که با موتور تصادف کرده و فوت شده است در میدان امام حسین مشهد وقتی همسرم در حال حرکت بوده یک خاور که ماشینش جوش میاره و زیر پل امام حسین نگه میداره و هیچ علائمی هم نمیزاره برخورد می‌کنه و همین حادثه باعث فوت همسرم میشه رای دادگاه براین بود دیه پنجاه پنجاه می‌خواستم بدونم دیه ۵۰ ۵۰ چقدر است؟ مبلغ دیه فوت در تصادف 50 _50 چقدر می‌باشد؟ 

– پاسخ: بستگی به زمان اجرای حکم دارد چنانچه در سال جدید 1401 باشد مبلغ 6،000،000،000‌ ریال معادل ششصد میلیون تومان دیه کامل انسان لحاظ شده است نصف آن می‌شود 3،000،000،000 ریال معادل سیصد میلیون تومان محاسبه می‌گردد چنانچه در ماه حرام واقعه رخ داده باشد یک سوم به کل مبلغ دیه افزوده می‌شود. (در موارد دیه بهتر است با وکیل پایه یک دادگستری مشاوره حقوقی تلفنی داشته باشید)

مقصر تصادف از پشت سر

+ سوال: دو هفته پیش در تصادف جرحی راننده، غیر مقصر شناخته شدم طبق کروکی خودرویی منحرف شد که بعد از برخورد به خودرو من دوباره منحرف و به عابر برخورد کرد. حالا باتوجه به این که غیر مقصر هستم روند تشکیل پرونده به درازا کشیده به دادگاه نرفته برای آزادی خودرو خود چه کنم؟

– پاسخ: از دادسرای مربوطه می توانید دادخواست رفع توقیف بدهید.

تصادف با ماشین پارک شده

+ سوال: چند شب پیش پدرم ماشینش تو پارک بود یه خودرو شاسی که راننده مست بوده با سرعت ۱4۰ تا می‌زنه به ماشین پدرم و خودروی جلویی که تازه پارک کرده بود داشت پیاده می‌شد ماشین پدرم با ضربه محکم به خودروی جلویی برخورد کردش، و راننده جلویی رو بردن بیمارستان و گفتن باید ۶ قسمت از نیم تنه پایین رو پلاتین بزارن، خدارو شکر پدرم تو خودرو نبود، حالا جریان خسارت‌ها چجوریه؟

ماشین پدرم لیزینگ بوده به مشکل می‌خوره یا نه؟ پول پلاتین به پای کیه؟ بیمه بدنه داره ماشین پدرم بدردش می‌خوره؟ افت قیمت چی تعلق می‌گیره؟ در تصادف جرحی با خودرو‌های پارک شده دیه و خسارت ماشین‌ها به عهده کیست؟

– پاسخ: اگر محل پارک خودرو مناسب بوده باشد شما نه تنها ضامن نیستید بلکه مستحق خسارات وارده به خودروی خود و خسارات دیگری که متحمل شده‌اید خواهید بود. (برای این موارد می توانید با وکیل خانم در مشهد مشاوره حقوقی داشته باشید)

اگر به مشاوره حقوقی تلفنی فوری با وکیل نیاز دارید بر روی "مشاوره حقوقی" کلیک نمایید.

مشاوره حقوقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا